17.8.12

Parasta kristinuskossa 13 C

Parasta kristinuskossa? No, Jeesus tietysti. Kristityt keskittyvät liian vähän uskonsa parhaaseen asiaan! Jatkan muistiinpanoja ja ajatuksia Jeesuksen elämää käsittelevästä kirjasta Rakkaudella Isältä (Ellen White).

White kirjoittaa: "Mutta vaikka Saatana voi houkutella, hän ei pysty pakottamaan syntiin. Hän sanoi: "Heittäydy alas" tietäen, ettei hän pystynyt heittämään Kristusta alas. Hän ei myöskään pystynyt pakottamaan Jeesusta heittäytymään alas. Jos Kristus ei suostuisi kiusaukseen, häntä ei voitettaisi."

On niin helppoa syyttää virheistään toisia. "Mutta kun se pakotti mut..." "En mä voinut sille mitään..." "Mä oon tällänen koska mua on kohdeltu lapsena niin huonosti..." "Ne on niin ärsyttäviä/vaikeita/kohtuuttomia/ilkeitä/tekopyhiä/mitä lie..."

Minua voidaan houkutella tekemään väärin. Voin joutua painostuksen kohteeksi. Tilanne voi olla erittäin vaikea, mutta silti itse olen vastuussa siitä mitä teen ja sanon.

"Kiusaaja ei voi koskaan pakottaa meitä tekemään pahaa. Tahdon täytyy taipua, uskon irrottaa otteensa Kristuksesta, ennen kuin Saatana voi käyttää voimaansa meitä vastaan."

Itse olen hyvin, hyvin heikko ja teen hyvin, hyvin helposti pahaa. Mutta heikot voivat olla vahvoja, koska Kristuksen voima tulee näkyviin heikkoudessa.

Jeesus riittää.

Ei kommentteja: