9.9.08

Valtaa!

Kokoelma muksun, 6 v ja äidin keskustelusta kävelyllä:

Muksu: Miksi aikuiset saa päättää?
Äiti: Aikuiset ovat eläneet pitempään ja niillä on kokemusta. Eri ikäiset voivat päättää erilaisista asioista.
Muksu: Mä haluan päättää!
Äiti: Kyllähän sä oot päättänyt monista asioista.
Muksu: Mistä?
Äiti: Sä oot päättänyt että haluat mennä moniin kerhoihin.
Muksu: Ja mä päätän mitä mä leikin!
Äiti: Aivan.
Muksu: Vauva ei voi päättää!
Äiti: Kyllä sekin voi päättää vauvalle sopivista asioista.
Muksu: Mistä?
Äiti: Vaikka siitä minkä lelun ottaa ja minne päin kääntyy lattialla.
Muksu: Ja mitä se puhuu vauvankielellä.
Äiti: Aivan!
Muksu: Mä haluisin päättää itse.
Äiti: Mistä sä haluaisit päättää?
Muksu: Mitä mä teen kokoajan.

Hetken päästä ruokakaupassa:
Äiti: Sä voit valita otetaanko parsakaalia vai kukkakaalia.
Muksu: Liian vaikea valinta!

Ei kommentteja: