27.4.13

Kierimällä ja kuorimalla

Äiti tulee illalla kotiin. Lapset ovat jo nukkumassa.

Mukula, 5 v.: Äiti! Äiti! Äiti!

Äiti menee halimaan mukulaa, joka antaa pusuja ja litistää äitiä ítseään vasten.

Mukula: Äiti on ihana, mä tykkään äidistä! Mulla on ollut hirveen ikävä äitiä. Mä en halua, että äiti lähtee koskaan pois kotoa. [Paljon pusuja.] Mä en halua, että äiti lähtee pois tästä sängystä. Mee laittaan yöpaita päälle ja tule núkkumaan tänne.
Äiti: Mahduttaisko me tänne nukkumaan? Saataiskohan me hyvin nukuttua?
Mukula: Joo. Tai mä voin tulla sun viereen nukkumaan. Mä tykkään äidistä. Mä en halua, että äiti menee töihin. Mä en halua, että äiti menee kokouksiin. Miksei kokouksia ole enää meillä?
Äiti: Että saatte leikkiä rauhassa.
[Lisää pusuja.]
Mukula: Nyt tuli kuuma.
Äiti: Ehkä me saadaan paremmin nukuttua omissa sängyissä.
Mukula [äidin noustessa pois sängystä]: Serkkuvauva on söpömpi kuin äiti.
Äiti: Vai on serkkuvauva söpömpi kuin minä? No mutta!

Äiti halaa isosiskoa vuorostaan.

Mukula: Täällä mä vaan kierin ja kuorin.

Ei kommentteja: