16.8.10

Tärkeää mukulasanastoa 28

Äiti tekee töitä tietokoneella ja puhelimella työhuoneessa. Mukula, 2 v. hoitelee samassa huoneessa vauvaansa.

Mukula: Missä on mun työt?
Äiti: Sä hoidat sun vauvaa. Se on työtä.
Mukula: Missä on mun työt?

Vähän myöhemmin mukula tulee äidin viereen kysymään:
Mukula: Missä on mun aloo?
Äiti: Mikä on?
Mukula: Missä on mun aloo?
Äiti: Mikä on aloo?
Mukula [laittaa käden korvalle]: Aloo!
Äiti: Ai, puhelin. Mene vaan etsimään puhelinta.
Mukula: Äiti tuu, missä on mun aloo!

Äiti lähtee etsimään ja löytyyhän se puhelin lelukorista. Mukula on tyytyväinen, hänenkin työnsä ovat löytyneet.

2 kommenttia:

Anna Amnell kirjoitti...

Hauska.:)

sina kirjoitti...

Ihana! Ennen vanhaan se olisi varmaan ollut: "Äiti, missä on mun ammuu?" Maailma muuttuu... Meidän neiti on amerikkalaisen toimintakulttuurin (ja isän esimerkin) mukaisesti menossa usein töihin "kahvilaan".