19.2.10

Hän keskeytti elämäni

Hyvä uutinen: Samir Selmanovicilla on oma blogi! Suosittelen. (Engl.) Hän kuvaa bloginsa tarkoitusta näin ja tulee samalla kiteyttäneeksi kristinuskon sisällön:

Jeesus keskeytti elämäni sanoen: "Seuraa minua."

Minä sanoin: "Miksi seuraisin? Ja kuka sinä oikein olet? Seurata sinua minne?"

Hän sanoi: "Minulla on helmi."

Minä sanoin: "Mitä se maksaa?"

Hän sanoi: "Kaiken."

Minä sanoin: "Tuo on kyllä aika paljon pyydetty, tiedätkö. Minulla on vain tämä yksi elämä. Se on lyhyt ja hauras. Minun täytyy käyttää se viisaasti."

Hän sanoi: "Seuraa minua ja saatat tulla onnelliseksi - tai sitten et. Seuraa minua ja saatat tuntea saavasi voimaa - tai sitten et. Seuraa minua ja saatat saada lisää ystäviä - tai sitten et.
Seuraa minua ja saatat löytää vastauksia - tai sitten et. Seuraa minua ja saatat pärjätä paremmin - tai sitten et. Jos seuraat minua, voi olla että sinulla menee huonommin kaikilla tavoin miten elämää mittaat. Seuraa minua silti. Koska minulla on tarjous, jonka takia kannattaa luopua kaikesta mitä sinulla on: Sinä opit rakastamaan hyvin."

Minä sanoin: "Opin rakastamaan hyvin?"

Hän sanoi: "Opit rakastamaan hyvin."

Sitten Jeesus lähetti minut lyhyeen, hauraaseen, ainoaan elämääni, mukanani tämä pettävän yksinkertainen sanaketju. On kestänyt kauan, että tämän tarjouksen kauneus on murtautunut sisään olemukseeni. Olen katsonut sitä joka kulmasta, olen verrannut sitä kaikkiin muihin tarjouksiin elämässä, kaikkiin muihin aarteisiin, kaikkiin muihin päämääriin. Voiko mikään tässä tai tulevassa maailmassa olla parempaa?


[Vapaa suomennos Ansku]

2 kommenttia:

Terhi P. kirjoitti...

Kiitos tästä kirjoituksesta. Se on todella koskettava.

Ansku kirjoitti...

Niin minunkin mielestäni.