9.5.06

Karvoja

Makasin aamulla sängyllä lukemassa kirjaa. Muksu tuli hyppimään ylitseni ja kellahti makaamaan viereen.

"Mitä nuo ovat?" hän kysyi koskettaen kainaloaan ja tuijottaen kainalooni.
"Tarkoitatko kainalokarvoja?" vastasin.
"Niin mutta eihän naisilla kasva karvoja, vaan miehillä," totesi muksu.
"Kyllä naisillakin on karvoja, mutta yleensä vähemmän kuin miehillä," selitin.
"Miehillä on PALJON karvoja! Miehet ovat kuin ... lampaita," päätteli muksu.

--------
Päivän teksti enemmän tai vähemmän karvaisille lampaille:
"Minä olen hyvä paimen.
Minä tunnen lampaani ja ne tuntevat minut,
niin kuin Isä tuntee minut ja minä Isän.
Minä panen henkeni alttiiksi lampaiden puolesta.
Minulla on myös muita lampaita,
sellaisia, jotka eivät ole tästä tarhasta,
ja niitäkin minun tulee paimentaa.
Ne kuulevat minun ääneni,
ja niin on oleva yksi lauma ja yksi paimen."
[Johannes 10:14-16]

Ei kommentteja: